Kausa ,která se táhne již 80 let a rozděluje Brňany na 2 tábory pro přesun a proti přesunu.Několik volebních období je úspěšným tématem , ze kterého profitují odpůrci i zastánci.Neschopnost se domluvit využívají ostatní regiony a hlavně Praha , kde se investuje ve velkém a bere se to jako samozřejmost. Jen tunel Blanka spolyká tolik jako přesun celého brněnského nádraží- Viděli jste někde odpůrce tunelu Blanka ? Bylo to snad volební téma ?
Nikoliv.Přitom nádraží v Brně je ukázkovým příkladem  zanedbanosti a možná i adeptem na přesun některých prvků do technického muzea. Zasypaný viadukt z Ferdinandovy dráhy z poloviny  19. století se ještě nikdo neodvážil odkrýt, abychom se nedozvěděli pravý stav věci. Po mostu přes Svratku se musí jezdit krokem.Korunu všemu daly dráhy tím, že pronajaly pozemky pro potenciální rozvoj nového nádraží  na 40 let  společnosti s nejasnými vlastníky a předkupním právem. Z toho zůstává rozum stát.Jak dál ? Určitě to nepůjde buldozerovou metodou, bude třeba jednat a hledat východisko.Brno si to zaslouží, vždyť hostí  denně téměř 80 000 studentů..Je zde 11 vysokých škol, výzkum, velké nemocnice, průmyslové podniky, divadla,galerie, muzea  a také turisticky atraktivní památky. Má-li zůstat moderním a perspektivním městem , musí mít kvalitní zázemí  a integrovaný dopravní uzel , kde bude možné také zaparkovat ,  přestoupit na autobus , či tramvaj s odpovídajícím zázemím. Ve většině evropských  měst již dávno samozřejmost.Je smutné, že na riziko prodeje pozemků pro případné nové nádraží upozornil až satirický web Žít Brno. Brněnští vládci z velké koalice byli zaskočeni…Bez komentáře.