BRNO/PRAHA Alternativním silničním spojením Brna a Prahy by se měla stát „Hitlerova dálnice“ R43 a navazující silnice R35. Před dnešním jednáním šéfů resortů dopravy států Evropské unie to naznačil ministr Pavel Dobeš.Uvedl, že na programu jednání je revize sítě TEN-T, která tvoří základní dopravní spojení po Evropě a podle které by se mohlo odvíjet také čerpání evropských dotací na mimořádně důležité dopravní projekty. Ministerstvo uvedlo, že jedním z bodů, o nichž má ministr jednat, je to, aby Evropská unie považovala za klíčové spojení Prahy a Brna místo dálnice D1 silnici R35 a od ní z oblasti Moravské Třebové jižním směrem rychlostní silnici R43. Ty by mohly spadnout do tzv. core networks, tedy sítě nejdůležitějších komunikací.

Materiály přitom zatím ani zástupci krajů neznají. „Pokud je to ale tak, je to způsob, jak stavbu těchto silnic mimořádně podpořit a urychlit ji,“ řekla včera LN předsedkyně krajské dopravní komise Anna Procházková (ODS). Připomněla, že Česko řeší, jak získat mezinárodní prostředky na nutné úpravy současné dálnice D1, protože ta obtížně zapadá do předepsaných kategorií. Naopak s odstupem se na myšlenku dívají lidé protestující proti vedení silnice R43 po trase někdejší tzv. Hitlerovy dálnice Vídeň Vratislav přes nynější brněnské sídliště Bystrc. Ti opakovaně zdůrazňují, že taková komunikace nesmí přes jejich čtvrť vést, a dosáhli i jejího vyřazení z brněnského územního plánu. Nyní ji ale krajský územní plán znovu potvrdil.

(…)

Zkráceno * Lidové noviny – Brno, 22.3.2012, Autor: miš, Zdroj: Bystrčník, www.bystrcnik.cz