Včera mne to dost překvapilo. Potkal jsem paní s berlemi , která mi líčila své zážitky.Vyměňovali jí kyčelní kloub.

Celkem nic zvláštního, kdyby se mi nesvěřila, že vůbec neví , za co se má platit a za co ne.

Po operaci totiž za ní na oddělení přišla sestra a řekla jí : „ Dáte mi paní 600 Kč , pícháme Vám injekce na prevenci trombembolické nemoci  a ty nejsou zadarmo“. Paní tedy zaplatila- přeci se nebude v nemocnici hádat, ještě když je v podřízeneckém postavení jako pacient . Přitom jde jasně o protiprávní činnost , prevence trombembolické nemoci nemůže být zpoplatňována , pokud ji lékař  indikuje na lůžku.Pacientka určitě nedostala na vybranou, zda prevenci  chce a zaplatí si ji, či zda ji nechce a riskne to. Nic takového jí nebyla sděleno, léčba byla naordinována.

A jsme u toho- pacient , zejména starší se stává rukojmím a ničeho se nedovolá, protože si nechce naštvat zdravotníky.Chybí kontrola. Nemůže ani nijak ovlivnit délku hospitalisace , musí ale za každý den zaplatit 100 Kč.Kde která instituce má ombudsmana, i Česká spořitelna.Chybí zdravotnický ombudsman, kam by se mohli lidé obracet  s podobnými případy.Nikoho se nedovolají, většinou to hodí za hlavu. Platí a platí a přitom by nemuseli.