KDU-ČSL se pozastavuje nad naprostou ztrátou vážnosti informací, které v oblasti dopravní politiky předává veřejnosti vláda ČR.
Jak je možné, že několik po sobě jdoucích ministrů dopravy s naprostou vážností vydalo prohlášení, že se zahajuje oprava a modernizace dálnice D1, a ani jednou se tato informace nezakládala na pravdě? Není tomu tak dávno, co opravu zahajoval ministr Slamečka z Fischerovy vlády, nejzazší termín opravy ministra Bárty byl březen 2011, nynější ministr dopravy Dobeš sliboval jaro 2012 a najednou se ukazuje, že ve slibovaných časových horizontech nebylo reálné realizovat ani výběrová řízení a stavební povolení.

Z jednadvaceti úseků se nyní hovoří o pěti, jejichž realizace by údajně mohla začít na jaře 2013. Může vládě tentokrát čtyři a půl milionu řidičů v ČR věřit? Kdyby obdobná situace nastala ve vyspělých zemích Evropy, ministr by nejspíš rezignoval pro ztrátu důvěry. U nás? Ministr vyhlásí „nepřekročitelný termín“ potvrzený zástupci Ředitelství silnic a dálnic, opentlený „kvalifikovanými“ informacemi o časových plánech, technologiích, harmonogramech… a do půl roku se spontánně ukáže, že šlo o blamáž.

Kvalitě výstupů vycházejících z našeho ministerstva dopravy také jistě neprospívá, že pozici generálního ředitele ŘSD (dle výběru příslušného ministra) za poslední dva roky zastává už čtvrtá osoba. Provozní ředitel téže instituce byl vyměněn čtyřikrát, zatímco místo ředitele pro výstavbu zůstávalo dlouhodobě neobsazeno. Je nasnadě, že při takovém „průvanu“ ve vrcholovém managementu nemůže instituce plnit své úkoly a nabízí se otázka, kdo a za jakým účelem svádí boj o vliv v organizaci s mnohamiliardovým rozpočtem. „Třešničkou na nechutném dortu“ je čerstvé odvolání náměstka Tomana, jednoho z posledních silničářů – odborníků na Ministerstvu dopravy. Ve vládě a na ŘSD je už zřejmě místo jen pro ty neinformované. Takoví lidé se lépe řídí.

Ing. Klára Liptáková
Místopředsedkyně KDU-ČSL

Zdroj: http://kdu.cz/Zpravy/Aktualne/2012/D1–Sbohem-a-zapomente.aspx