Belobradek-(24)KDU-ČSL je připravena na předčasné volby a vítá je jako jediné demokraticky možné vyřešení současné politické situace. 

V některých krajích již proběhly stranické primárky, v ostatních budou kandidátky dokončeny v několika příštích týdnech. Kandidátky KDU-ČSL povedou v mnoha krajích nové tváře, které budou tak reprezentovat významnou generační změnu, kterou KDU-ČSL za poslední tři roky prošla. „Myslím, že z těch známých tváří mnoho lídrů nevzejde. Budeme se naopak snažit nabídnout nové tváře s tím, že ti zkušenější mohou doplnit kandidátku na jiných místech“, říká předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek.
Na volební kampaň má strana připraveno z centrálního rozpočtu ústředí 30 mil. Kč. Tato částka je složena z prostředků, které lidovci v letošním roce dokázali ušetřit a z bankovního úvěru. KDU-ČSL je v situaci, kdy za poslední tři roky splatila významnou část svých dluhů z roku 2010 a tyto dluhy budou plně splaceny v příštím roce. Dalších zhruba pět, maximálně deset milionů korun do kampaně investují jednotlivé krajské organizace, tedy celková částka bude max. 35 – 40 milionů korun.
„V kampani chceme využít naší široké členské základny a našich podporovatelů především pro umístění propagačních materiálů a také pro zapojení do kontaktní kampaně. Je to nejlevnější a nejefektivnější způsob, který se nám osvědčil a je naší největší konkurenční výhodou oproti jiným stranám“, sděluje 1. místopředseda strany Marian Jurečka.
Počty billboardů budou minimální, protože billboardy považují křesťanští demokraté za doplňkový a okrajový prostředek ve volební kampani. „Chceme se soustředit především na místa, kde se lidé přirozeně shromažďují. Známé jsou především Lidovecké snídaně. Naši kandidáti jsou opravdu časně ráno přítomni na nádražích, když lidé vstávají a cestují do práce a nabízí jim čerstvou koblihu a stručný volební program. Navíc se nám osvědčilo, že na tuto formu kampaně lidé reagují velice vstřícně, vždyť kdo z politiků dokáže vést kampaň ve čtyři hodiny ráno, když jdou lidé do práce“, dodává zkušenost z praxe Jurečka.
Další osvědčenou praxí je tzv. akce ploty. Členové a příznivci KDU-ČSL dávají k dispozici ploty a volné plochy na svých objektech pro umístění volebních plakátů a bannerů. Žluté týmy budou v krajích mimo jiné zajišťovat také fungování nafukovacích dětských skákacích hradů. Velký význam kladou lidovci též na kampaň na internetu. To se osvědčilo především před rokem v krajských volbách, kdy lidovecká kampaň byla studií Masarykovy univerzity v Brně vyhodnocena jako zdaleka nejaktivnější a nejlépe vedená na sociálních sítích.
„Nabídneme tedy kvalitní kandidáty i program, což chceme efektivně a srozumitelně sdělovat veřejnosti“, uzavírá Pavel Bělobrádek.